מה הם נהלים?
נוהל הוא הצורה הבסיסית, המהירה והזולה ביותר לתעד 'איך אנו עושים דברים' בארגון.
נהלים כתובים מאפשרים בחינה מסודרת של שיטות העבודה, שיפור שלהן והעברת הידע הקיים מאדם לאדם. על סמך הנהלים ניתן לבנות הדרכות, ליצור מבחנים או כל פריט ידע אחר שניתן להעברה.
נוהל חתום מעיד על הסכמתם הרשמית של אנשי הארגון, לדרך אחידה לביצוע תהליך או קיום מדיניות מסוימת. השאיפה התמידית היא לתעד בנוהל את התהליך היעיל ביותר שקיים באותה עת בארגון.
בארגונים גדולים נוהגים לחלק את מערכת הנהלים להיררכיה הבאה:
1. נהלי מדיניות – מדוע אנחנו עושים זאת כך?
2. נהלי עבודה – מה אנחנו עושים?
3. הוראות עבודה – איך אנחנו עושים?
4. טפסים ורשומות –
ישנם ארגונים המשלבים את נהלי העבודה עם הוראות העבודה.